Статут ради

Moderators: Eclipse, Lena

Статут ради

Postby Ole » Fri Nov 26, 2010 14:08

Одним з важливих завдань Ради молодих вчених є розробка і затвердження її статуту.
Статут – кодифікований нормативно-правовий акт, що є зведенням правил, які регулюють діяльність організацій, установ, товариств, громадян, їх відносини з іншими організаціями та громадянами, права та обов'язки в певній сфері державного управління або господарської діяльності. (wikipedia)

Нижче наводиться проект, який обговорювався на зборах Активу Ради. До затвердження текст відкритий для обговорення та модифікації. Висловлюйте свої зважені пропозиції.

Важливим питанням залишається наявність чи відсутність в діяльності Ради фінансової складової. Наявність членських внесків може додати дієвості і прагматизму Раді, але викличе критику щодо їх використання. В цьому разі потрібно створювати структуру з контролю за витратами і більш формально регламентувати поведінку членів. Розміри і періодичність внесків варіюють в самих широких межах. В іншому випадку рушійною силою діяльнослі Ради буде ентузіазм і прагнення вирішити важливі питання молодих вчених. Вибирати нам.

ШАНОВНІ КОЛЕГИ ВИСЛОВЛЮЙТЕ СВОЇ ПРОПОЗИЦІЇ.
ОСТАТОЧНИЙ ВАРІАНТ БУДЕ ЗАТВЕРДЖЕНО НА НАЙБЛИЖЧИХ ЗБОРАХ АКТИВУ І РАДИ.


Статут Ради молодих вчених (Проект)

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ



1.1. Рада молодих вчених (Рада) інституту фізіології ім. О.О.Богомольця та Міжнародного центру молекулярної фізіології (Інститут) є громадською радою, що об'єднує на засадах добровільності наукових співробітників, працівників і аспірантів Інституту (молоді вчені), має своєю метою сприяння формуванню і вираженню громадської активності наукової молоді, бере участь у наукових, громадських і культурних заходах.

Рада проводить свою діяльність відповідно до Конституції України, законів України та згідно зі Статутом Інституту та цим Статутом.

1.2. Діяльність Ради поширюється на Інститут фізіології ім. О.О.Богомольця та Міжнародний центр молекулярної фізіології.

1.3. Рада молодих вчених є громадською радою з моменту її реєстрації вченою радою Інституту та Президією Академії Наук, має символіку, яка затверджуються Секретаріатом Ради молодих вчених.

1.4. Рада молодих вчених для здійснення своїх статутних завдань має право на власне рухоме та нерухоме майно, кошти, обладнання, транспорт, інші засоби, набуття яких не забороняється законами України, може набувати майнові і немайнові права, а також мати інші права та обов’язки відповідно до чинного законодавства України.

1.5. Місцезнаходження керівних органів Ради – м. Київ, вул. Богомольця 4.



2. МЕТА, ЗАВДАННЯ ТА ФОРМИ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ



2.1. Метою діяльності Ради є сприяння в підвищенні професійного і соціального рівня молодих науковців та вирішення актуальних наукових і культурних проблем молодих вчених Інституту.

2.2. Головними завданнями Ради є:

– збір на надання інформації про наукові, громадські та інші події: конференцій, семінари, школи, гранти, вакансій, державні програми тощо;

– організація і проведення наукових конференцій, шкіл, лекцій, семінарів, конкурсів молодих вчених;

– сприяння співпраці молоді Інституту з вітчизняними та закордонними колегами;

– участь Ради в керівництві Інституту через свого представника як члена Вченої Ради Інституту;

– захист прав наукової молоді Інституту, донесення думки наукової молоді по різним аспектам професійної діяльності керівництву Інституту;

– участь в проведенні кадрової політики Інституту, яка б враховувала інтереси наукової молоді;

– допомога в розв’язанні соціально-побутових проблем молодих вчених;

– фінансування програм, які організовуються Радою, при погодженні з керівництвом Інституту, за рахунок коштів Інституту та доброчинних спонсорських внесків;

2.3. Для здійснення своєї мети та завдань Рада:

– вільно проводить свою діяльність у межах, передбачених Конституцією України та чинним законодавством України;

– сприяє та бере участь у розробці комплексних та цільових програм з вирішення наукових, соціальних, культурних та інших питань, вживає необхідних заходів, спрямованих на їх реалізацію;

– надає пропозиції керівництву (Вченій Раді) Інституту та органам Національної Академії Наук;

– одержує від уповноважених органів Інституту інформацію, необхідну для реалізації цілей та завдань, які передбачені Статутом;

– використовує засоби масової інформації, засновує власні засоби масової інформації відповідно до чинного законодавства України;

– підтримує міжнародні зв'язки з науковими установами, радами молодих вчених інших інститутів, міжнародними організаціями молодих вчених, засновує (вступає у) міжнародні спілки з додержанням встановлених чинним законодавством України вимог;

– ідейно, організаційно та матеріально підтримує об'єднання молодих вчених, надає допомогу в їх створенні;

– розповсюджує ідеї громадянського суспільства та розвитку принципів самоврядування;

– бере участь у виборах керівництва Інституту;

– бере участь у формуванні виконавчих органів Інституту;

– сприяє розвитку та зміцнення наукових відносин Інституту з національними І міжнародними науковими установами;

– представляє і захищає свої законні інтереси, а також законні інтереси своїх членів в керівних органах інституту та Національної Академії Наук;

– бере участь у громадській діяльності, проводить культурно-масові заходи (святкування, вечори тощо);

– виступає учасником цивільно-правових відносин, укладає правочини;

– займається благодійництвом.



3. ЧЛЕНСТВО В РАДІ МОЛОДИХ ВЧЕНИХ



3.1. Членом Ради може бути науковий співробітник, працівник або аспірант Інституту чи Міжнародного центру молекулярної фізіології, який визнає цей Статут, бере участь у роботі, виконує рішення Ради.

3.2. Прийом у Раду здійснюється на добровільних засадах, індивідуально, на підставі усної або письмової заяви, за рішенням Зборів Ради та затверджується керівним органом Ради.

Рішення про прийом в Раду приймається відкритим голосуванням більшістю голосів від числа присутніх на Зборах Ради.

Строк розгляду заяви про вступ у Раду не може бути більшим 30 (тридцяти) днів з моменту її подання. Якщо заява особи, яка вступає в Раду, не була розглянута у встановлений строк, заявник має право звернутися з заявою про прийом в Раду до керівного органу.

3.3. Членство в Раді засвідчується посвідченням, зразок якого затверджуються Секретаріатом Ради, та обліковим записом.

3.4. Стаж діяльності обчислюється з моменту прийняття рішення про прийом в члени Ради.

3.5. Членство в Раді є несумісним з пропагандою насильства, національної, релігійної або соціальної ворожнечі, звуженням змісту існуючих прав і свобод людини і громадянина.

3.6. Член Ради за порушення Статуту Ради, невиконання рішень Ради, завдання своєю діяльністю шкоди репутації Ради притягується до відповідальності у вигляді стягнення (попередження, догана) або виключення з Ради.

Рішення про застосування стягнення до члена Ради приймається більшістю голосів присутніх на Зборах Ради.

Рішення про виключення з Ради приймається двома третинами голосів присутніх на Зборах Ради,.

Рішення про притягнення до відповідальності члена Ради, який є членом Секретаріату Ради приймається двома третинами голосів присутніх на Зборах Ради.

Член Ради, притягнутий до відповідальності, має право протягом 30 (тридцяти) днів з дня прийняття рішення подати апеляційну скаргу до Секретаріату Ради. Рішення щодо задоволення апеляції приймається на наступних Зборах Ради.

Рішення про виключення з Ради набуває чинності з моменту закінчення встановленого строку його оскарження або після ухвалення рішення Секретаріату про виключення.

3.7. Виключення або зупинення членства в Раді особи, яка була членом Секретаріату, тягне за собою припинення повноважень цієї особи як члена Секретаріату.

3.8. Членство в Раді припиняється з моменту подання усної або письмової заяви про вихід з Ради до Секретаріату Ради.

3.19. Особи, які були виключені або зупинили членство в Раді, можуть бути знову прийняті в Раду (відновлені у Раді) на загальних підставах.



4. ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЧЛЕНІВ РАДИ



4.1. Член Ради має право:

– обирати та бути обраним до Секретаріату;

– бути висунутим Радою кандидатом для обрання до Вченої Ради Інституту та інших представницьких органів;

– звертатись із запитами, заявами, пропозиціями з будь-яких питань діяльності Ради до Секретаріату та одержувати на них обґрунтовані відповіді;

– виступати з критикою на адресу керівних органів Ради та окремих їх членів;

– брати участь у реалізації програм, проектів та заходів Ради;

– вільно висловлювати власну думку та обговорювати будь-які питання громадського та наукового життя;

– вносити пропозиції щодо змін та доповнень до Програми та Статуту Ради, брати участь у виробленні і реалізації політики Ради;

– отримувати інформацію про діяльність Ради;

– звертатись до Секретаріату з метою захисту своїх прав і законних інтересів, зокрема, від необґрунтованих звинувачень і переслідувань за власну наукову і громадську діяльність, наукові переконання та погляди;

– матеріально підтримувати Раду;

– припинити членство в Раді за власним бажанням в порядку, передбаченому Статутом.

4.2. Член Ради зобов’язаний:

– дотримуватись положень і вимог Статуту Ради;

– перебувати на обліку в Секретаріаті Ради;

– всебічно сприяти та брати безпосередню участь в реалізації ініціатив Ради;

– брати участь у роботі Ради, Секретаріату, до яких він обраний;

– сплачувати членські внески, періодичність, розмір та порядок сплати яких регламентуються Інструкцією про порядок сплати, обліку та використання членських внесків в Раді, яка затверджується Секретаріатом Ради;

– не допускати дискредитації Ради, сприяти поповненню її лав новими членами;

– виконувати рішення Ради, її керівних органів, доручення керівних осіб Ради;

– своєчасно надавати інформацію про зміни, які відбулися в його облікових даних;

– брати активну участь у виборах керівних осіб Ради, підтримувати представників Ради, що висуваються у керівництво (Вчену Раду) Інституту;



5. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ТА КЕРІВНІ ОРГАНИ РАДИ



5.1. Організаційну структуру складають: Рада, Актив та Секретаріат.

Для забезпечення своєї поточної діяльності групи членів чи окремі члени можуть утворювати сектори за функціональною ознакою.

Окремі члени Ради, Актив і Секретаріат діють на підставі Статуту та Програми Ради.

5.2. Керівними органами Ради є Збори, Актив і Секретаріат.

Вищим керівним органом Ради є Збори, а в період між Зборами, їх етапами – Актив Ради.

Збори Ради скликаються не менше одного разу на рік Активом, який визначає дату та місце проведення Зборів.

Збори вважається повноважним, якщо на ньому присутні більше половини зареєстрованих членів Ради. Рішення на Зборах приймаються більшістю голосів членів, присутніх на Зборах, крім питань, щодо яких цим Статутом передбачений інший порядок прийняття рішень.

Порядок роботи Зборів Ради встановлюється регламентом, який затверджується рішенням Зборів.

Збори Ради можуть проводитися в кілька етапів.

5.3. Збори Ради повноважні вирішувати всі питання діяльності Ради.

Збори Ради:

– приймають рішення з питань порядку денного;

– обирають Голову Ради строком на один рік;

– визначають склад Активу;

– затверджують Статут і Програму Ради, вносять зміни та доповнення до них;

– обирають заступника і помічника Голови Ради;

– заслуховують і затверджують звіти Активу;

– заслуховують звіт Голови Ради;

– визначають стратегічні напрямки діяльності Ради;

– висувають представника від Ради до керівництва (Вченої Ради) Інституту;

– приймає рішення про утворення функціональних секторів для виконання статутних завдань та надає право Голові Ради або іншому представнику Ради повноваження щодо укладення відповідних угод;

– затверджує програму Ради;

– приймає рішення про прийняття до або виключення з Ради її членів;

– ухвалює рішення про реорганізацію або ліквідацію (саморозпуск) Ради, використання у цьому випадку майна та коштів Ради;

– делегує частину своїх повноважень Активу Ради.

– вирішують інші питання діяльності Ради, які не суперечать статутним і програмним документам Ради.

5.4. У період між з'їздами, їх етапами керівним органом Ради є Актив. До складу Активу Ради входять: Голова Ради, заступник і помічник Голови Ради та інші члени Ради.

Засідання Активу Ради скликаються Головою Ради або Секретаріатом не менше одного разу на чотири місяці. Засідання Активу може бути також скликане на вимогу не менше трьох його членів.

Засідання Активу вважається повноважним, якщо у ньому бере участь більше половини від її складу. Рішення Активу приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів Активу. Головує на засіданні Активу Голова Ради.

5.5. До повноважень Активу належить:

– скликання Зборів Ради, визначення дати та місця його проведення;

– обрання та відкликання заступників Голови Ради у період між Зборами з наступним затвердженням на Зборах Ради;

– визначення пріоритетів у поточній діяльності Ради;

– ухвалення політичних рішень;

– розробка стратегії діяльності Ради;

– створення постійних або тимчасових консультативних та робочих органів (секторів, членів) Ради;

– прийняття рішення про дострокове припинення повноважень керівних органів, керівних осіб Ради за висновками Центральної контрольної комісії, призначення тимчасово виконуючого обов’язки Голови Ради;

– у період між Зборами, їх етапами прийняття рішення про виключення з Ради її членів;

– розгляд питань про співробітництво з іншими молодіжними науковими радами та громадськими організаціями;

– розробка проектів поточних, перспективних планів роботи та інших документів Ради, організація їх виконання після затвердження відповідними керівними органами або керівними особами Ради;

– здійснення права власності на майно та кошти Ради та делегування своїх повноважень щодо реалізації права власності на майно та кошти Ради;

– погодження кандидатур представника Ради в керівництві (Вченій Раді) Інституту;

– перегляд рішень Контрольної комісій Ради у випадках, передбачених цим Статутом;

– делегування частини своїх повноважень;

– здійснення інших повноважень, які не належать до виключної компетенції Зборів Ради.

5.6. У період між засіданнями Активу керівництво Радою здійснює Секретаріат Ради. До складу Серетаріату входять: Голова Ради, заступник Голови Ради та помічник Голови Ради.

Секретаріат Ради обирається на строк повноважень Голови Ради.

Засідання Секретаріату скликається Головою Ради або на вимогу одного з членів Секретаріату не менше одного разу на місяць, і є повноважним за умови участі у ньому принаймні двох членів.

Рішення Секретаріату приймаються більшістю голосів від кількості присутніх на його засіданнях членів Секретаріату. Головує на засіданні Секретаріату Голова Ради.

5.7. До повноважень Секретаріату належить:

– організація виконання рішень Зборів та Активу Ради;

– планування і забезпечення виконання бюджету Ради;

– розробка, затвердження планів роботи Секретаріату та організація їх виконання;

– прийняття та оприлюднення від імені Ради заяв, звернень тощо;

– надання права підпису документів, договорів, господарських договорів та інших правочинів;

– заснування засобів масової інформації та затвердження кандидатури головного редактора;

– прийняття рішень щодо організації підготовки та проведення наукових, громадських та культурних заходів;

– затвердження положень, інструкцій та інших документів, що регламентують організаційну роботу;

– координація діяльності представника Ради в керівництві (Вченій Раді) Інституту;

– скликання засідань Активу;

– організація нарад, дискусій, семінарів, інших заходів Ради;

– затвердження символіки, зразкв членського посвідчення та інших документів Ради;

– надання роз’яснень щодо застосування окремих положень Статуту Ради;

– вирішення інших питань, які не належать до виключної компетенції Зборів або Активу Ради.

5.8. В разі спливу строку повноважень керівних органів Ради, Контрольної комісії Ради, керівних осіб Ради, вони продовжують здійснювати свої повноваження, визначені цим Статутом, до проведення наступних засідання Активу чи Зборів Ради відповідно.



6. КЕРІВНІ ОСОБИ РАДИ



6.1. Керівними особами Ради є Голова Ради, заступник Голови Ради, голова Контрольної комісії Ради.

Головою Ради є обраний згідно з цим Статутом член Ради, який має науковий ступінь і стаж роботи в Інституті більше трьох років.

6.2. Голова Ради:

– здійснює загальне керівництво Радою;

– звітує про свою діяльність на Зборах Ради;

– вносить на Збори Ради, а в період між Зборами – до Активу подання щодо кандидатур заступника Голови Ради та помічника Голови Ради;

– вносить на Збори Ради подання щодо членів Контрольної комісії;

– очолює Актив та Секретаріат Ради;

– скликає засідання Активу, Секретаріату та головує на них;

– без доручення представляє Раду у відносинах з Інститутом, органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами в Україні та за кордоном;

– укладає угоди з молодіжними науковими радами та громадськими організаціями від імені Ради;

– робить заяви та звернення від імені Ради;

– видає довіреності від імені Ради;

– здійснює поточний контроль за використанням майна та коштів Ради;

– має право призупинити виконання рішення Контрольної комісії Ради з наступним зверненням до Активу Ради;

– підписує рішення Зборів Ради, Активу, Секретаріату Ради, інші документи Ради;

– затверджує розподіл функціональних обов’язків між заступником та помічником Голови Ради;

– делегує свої обов’язки або їх частину іншим особам Ради.

У своїй діяльності Голова Ради є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед Зборами Ради.

6.3. Заступник і помічник Голови Ради виконують свої функції згідно затвердженого Головою Ради розподілу обов’язків між ними. За письмовим розпорядженням Голови Ради вони можуть виконувати делеговані їм обов’язки Голови Ради або їх частину.



7. КОНТРОЛЬНА КОМІСІЯ РАДИ



7.1. Контрольна комісія Ради здійснює загальний контроль за діяльністю Ради. Повноваження та порядок діяльності Контрольної комісії визначаються Положенням про Контрольну комісію Ради, яке затверджується Активом.

7.2. Контрольна комісія:

– здійснює контроль за дотриманням членами Ради та її керівними органами вимог Статуту та Програми Ради;

– контролює виконання рішень керівних органів Ради;

– перевіряють виконання бюджету Ради, цільове використання коштів, сплату та облік членських внесків;

– приймають рішення щодо дотримання дисципліни та етики;

– розглядають конфліктні ситуації, що виникають Раді, та приймають відповідні рішення по них.

Контрольна комісія Ради приймає рішення з питань, що віднесені до її компетенції.

Рішення, прийняті Контрольною комісією Ради можуть бути оскаржені в Активі Ради в порядку, передбаченому Положенням про Контрольну комісію.

Контрольна комісія Ради підконтрольна Голові Ради.

7.3. Рішення Контрольної комісії можуть бути призупинені Головою Ради з наступним зверненням до Активу.

7.4. Рішення, прийняті Активом за наслідками розгляду звернення Голови Ради та перегляду рішень Контрольної комісії є остаточними.



8. МАЙНО ТА КОШТИ РАДИ



8.1. Для здійснення своєї діяльності Рада може мати у своїй власності будь-яке рухоме й нерухоме майно, кошти, обладнання, транспортні, технічні та інші засоби, придбання і використання яких не заборонено законодавством України.

Рада є неприбутковою організацією. Вона може орендувати необхідне для їх діяльності рухоме та нерухоме майно.

8.2. Майно та кошти Ради використовуються для забезпечення статутної діяльності Ради, надання матеріальної допомоги членам Ради та на інші цілі, що не суперечать чинному законодавству України, Статуту та іншим документам Ради.

8.3. Порядок використання коштів та іншого майна Ради встановлюється Активом та контролюється Контрольною комісією Ради.

8.4. Рада несе самостійну фінансову та іншу відповідальність за свою діяльність і не відповідає за зобов’язаннями своїх членів.

8.5. Джерелами коштів і майна Ради є:

– членські та добровільні внески членів Ради;

– добровільні внески і пожертвування громадян, підприємств, установ і організацій, що надходять в установленому порядку у грошовій, матеріальній і нематеріальній формі, в тому числі у вигляді безповоротної фінансової допомоги;

– майно, придбане за власні кошти;

– пасивні доходи;

– інші надходження, не заборонені чинним законодавством України.

8.6. Рада самостійно приймає рішення щодо питань забезпечення своєї діяльності, отримання й використання коштів та іншого майна, здійснення заходів із залучення фінансових, матеріальних, інтелектуальних та інформаційних ресурсів, необхідних для реалізації своїх статутних мети та завдань.

8.7. Рада веде у встановленому порядку спрощену бухгалтерську та іншу фінансову документацію та звітність. Оприлюднює фінансові звіти в засобі масової інформації (Інтернет).



9. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ЗМІН І ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ ТА ПРОГРАМИ РАДИ



9.1. Рішення про внесення змін і доповнень до Статуту і Програми Ради приймається на Зборах Ради, якщо за нього проголосувало більше 2/3 делегатів, присутніх на з’їзді.

9.2. Про зміни, внесені до Статуту і Програми Ради, інформуються керівні органи Інституту в строки, передбачені чинними нормативними документами Інституту.



10. ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ РАДИ



10.1. Припинення діяльності Ради може бути проведено шляхом її реорганізації чи ліквідації (саморозпуску), або в разі заборони її діяльності чи анулювання реєстраційного свідоцтва в порядку, встановленому чинним законодавством України.

Рішення про реорганізацію чи ліквідацію (саморозпуск) приймається Зборами Ради, якщо за таке рішення проголосувало більше 2/3 присутніх на Зборах членів.

Одночасно Збори Ради приймають рішення про використання майна та коштів Ради, а також призначають ліквідаційну комісію.

10.2. У разі ліквідації Ради її активи зараховуються до доходу бюджету Інституту.

10.3. Припинення діяльності Ради передбачає припинення діяльності її керівних органів та інших структурних утворень, передбачених цим Статутом, крім ліквідаційної комісії, а також припинення членства в Раді.
Last edited by Ole on Thu Dec 02, 2010 12:03, edited 5 times in total.
Ole
 
Posts: 18
Joined: Fri Dec 08, 2006 23:25

Postby Alexey » Sun Nov 28, 2010 03:08

Ещё раз пару примеров Уставов СМУ:
http://www.onconet.kiev.ua/ua/vremennay ... o_radu.pdf - Институт онкологии Кавецкого
http://www.botany-center.kiev.ua/RMU-StatuteUkr.htm - Институт ботаники
http://www.cellbiol.lviv.ua/ys/statut.pdf - Институт биологии клетки
Alexey
 
Posts: 35
Joined: Tue Nov 23, 2010 21:59

Postby Ole » Sun Nov 28, 2010 16:10

Закликаю створити власний статут не копіюючи варіанти інших інститутів.
Первісний варіант наведений вище досить складний і формалізований, але містить спробу регламентувати такі речі як фінанси ради, контроль за їх використанням контрольною комісією (обосою), членство, порядок роботи активу і його повноваження.
Ole
 
Posts: 18
Joined: Fri Dec 08, 2006 23:25

Postby Alexey » Mon Nov 29, 2010 02:42

Звісно, статут треба складати самим. Але, як кажуть деякі шановні молоді вчені, навіщо винаходити велосипед.
Запропонований варіант, як ми пам'ятаємо, теж зкопійований з статуту однієї з партій. На мою думку, цілі і задачі партії та громадської організації (якою і є РМУ) є різними, а місцями і протирічать.

Свого часу мені довелося писати напівжартівливі статути для двох громадських організацій, що, тим не менш, гарантували свободу діяльності їхніх членів при наявності спільних інтересів і цілей. Переглянувши їх вчора, мені спало на думку запропонувати свій проект Статуту, взявши до нього все найкраще з напрацьованого групою активістів і скоротивши текст до мінімуму (вийшло півтори сторінки проти восьми у попередньому проекті).

Ось він з коротенькою пояснювальною запискою. Вітаю критику. :)

Проект Статуту РМУ

Пояснювальна записка:
Мета Статуту Ради Молодих Учених – окреслити основні задачі РМУ та шляхи їх виконання. Зі Статуту сторонній людині має бути ясно, навіщо ця організація існує та що вона може робити. При цьому загальні юридичні визначення не сприяють ясності викладення, тому ми намагалися максимально їх уникати.
Як показує практика, рівень безладу в добровільних громадських організаціях залежить не стільки від прописаних юридично норм, скільки від неорганізованості самих членів організації. Тому в даному проекті пропонується мінімум обмежень у формах діяльності та процедурної регламентації.

Розділ Загальні положення містить визначення РМУ. Він пропонує замість квотно-представницького принципу організації ввести принцип прямої участі, що передбачає особисті права і відповідальність кожного, а не делегування цих прав і відповідальності окремим представникам спільноти. Для невеликого колективу це видається найбільш ефективним способом організації.

Розділ Мета і завдання формулює цілі і методи роботи РМУ. Це основний розділ Статуту, з якого стає ясно, для чого створено РМУ. Тут теж нема абстрактних загальних формулювань – лише конкретні пропозиції.

Розділ Структура та функціонування окреслює порядок діяльності РМУ. Всі стратегічні рішення приймаються Загальними зборами молодих учених. У час між зборами роботу здійснюють активісти, що також приймають тактичні рішення, на які можуть впливати всі молоді вчені. Голова є контактною особою, що координує, але не керує роботою РМУ. Відсутні будь-які формальні обмеження для участі в роботі РМУ.


1. Загальні положення

1.1 Рада молодих учених Інституту фізіології імені Богомольця та Міжнародного центру молекулярної фізіології (далі РМУ) – це добровільне громадське об’єднання молодих учених.

1.2 До складу РМУ входять всі співробітники ІФБ та МЦМФ віком до 35 років, що мають вищу освіту, або студенти ВНЗ, що проводять науково-дослідну роботу і працюють за сумісництвом (далі – молоді вчені).

1.3 РМУ в своїй діяльності керується чинним законодавством України, нормативними документами НАН України, Статутом ІФБ та МЦМФ і даним Статутом.

2. Мета і завдання

2.1. Метою діяльності РМУ є згуртування молодих учених навколо спільних наукових і позанаукових інтересів та вирішення професійних і соціальних проблем молодих учених

2.2. Головними завданнями РМУ є:
 збір та надання інформації про наукові, громадські та інші події: конференцій, семінари, школи, гранти, вакансій, державні програми тощо;
 створення майданчика для спілкування між молодими ученими різних відділів та лабораторій ІФБ та МЦМФ
 розширення наукового кругозору молодих вчених
 взаємодія з ВНЗ з метою залучення студентів до наукової роботи
 сприяння співпраці молоді Інституту з вітчизняними та закордонними колегами;
 захист прав наукової молоді Інституту, донесення думки наукової молоді по різним аспектам професійної діяльності керівництву Інституту;
 допомога в розв’язанні соціально-побутових проблем молодих вчених.;
 сприяння проведенню культурних і спортивних заходів.

2.3. Для здійснення своєї мети та завдань РМУ:
- веде інформаційну веб-сторінку «Рада молодих вчених» на сайті Інституту
- організує наукові конференції , школи, лекції, семінари при підтримці вченої ради Інституту та Центру
- підтримує зв'язки з вітчизняними та закордонними науковими установами, радами молодих вчених інших інститутів, організаціями молодих вчених
- інформує студентів про наукові напрями роботи в окремих лабораторіях через інтернет, оголошення, зустрічі, семінари тощо
- надає пропозиції Вченій Раді від молодих учених, входить до складу вченої ради через свого представника – Голову РМУ
- приймає звернення від окремих молодих учених щодо професійних і соціальних питань і сприяє отриманню найбільш повної інформації або вирішенню проблеми
- бере участь у громадській діяльності, проводить культурно-масові заходи (святкування, вечори, спортивні змагання тощо)

3. Структура та функціонування

3.1 РМУ функціонує в формі Загальних зборів молодих учених (далі Збори) та зібрань активістів.

3.2 Активісти – це ініціативні молоді вчені, що добровільно беруться до виконання завдань РМУ. Вступ до лав активістів відбувається за усною або письмовою заявою до РМУ та запису імені та контактів активіста до списку активістів на сайті Інституту. Ніхто не може бути примушений бути або припинити бути активістом РМУ.

3.3 Збори скликаються задля обговорення та вирішення важливих питань, що хвилюють молодих учених. Збори скликаються Головою РМУ або активістами шляхом оголошення на веб-сторінці РМУ та іншими способами інформування молодих учених. Ніхто не може бути примушеним приходити або бути відсутнім на Зборах.

3.4 Рішення Зборів з особливо важливих питань, що мають бути винесені за межі РМУ, приймаються голосуванням. Таке рішення ухвалюється за умови підтримки більш ніж 50% присутніх на Зборах та фіксуються шляхом розміщення результатів голосування на веб-сторінці РМУ.

3.5 Збори скликаються не рідше ніж раз на рік.

3.6 Зібрання активістів відбуваються за ініціативою активістів для вирішення поточних питань та організаційного забезпечення діяльності РМУ. Зібрання активістів є відкритими для всіх бажаючих. Короткі підсумки зібрання доносяться до відома всіх молодих учених через веб-сторінку РМУ.

3.7 Голова РМУ представляє РМУ у вченій раді ІФБ, скликає Збори, є контактною особою для запитів до РМУ від окремих молодих учених та від осіб й організацій за межами РМУ, підписує звернення та ухвали від імені РМУ. Під час тимчасової відсутності Голови його функції виконує призначена ним особа.

3.8 Голова РМУ обирається на Зборах шляхом голосування. Кандидат має бути молодим вченим до 35 років, працювати в ІФБ не менш як 3 роки, мати ступінь кандидата наук. Обраним вважається кандидат, що був підтриманий більше 50% присутніх. Кандидатура остаточно затверджується Вченою Радою. Термін повноважень Голови РМУ – 4 роки. Голова може бути звільнений за власним бажанням або рішенням Зборів РМУ достроково.

3.9 РМУ може створювати структурні підрозділи для виконання конкретних задач: оргкомітет конференції, журі спортивних змагань тощо.

3.10 Статут та зміни до нього приймаються за згодою Зборів.

3.11 У разі невиконання цього Статуту або відсутності задач для РМУ Збори можуть розпустити РМУ.
Alexey
 
Posts: 35
Joined: Tue Nov 23, 2010 21:59


Return to Рада молодих вчених

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron